Openoffice sa počas pandémie zmenil na homeoffice. Čo to znamená pre komerčné nehnuteľnosti?

Openoffice sa počas pandémie zmenil na homeoffice. Čo to znamená pre komerčné nehnuteľnosti?

Hoci začiatkom roka investície do co-workingových priestorov a kancelárií stúpli a v prvej polovici roka bol medziročný nárast až o 46%, súčasná situácia investorom nenahráva. V mnohých firmách sa zistilo, že zamestnanci môžu a dokážu pracovať z domu, niektorí dokonca efektívnejšie ako v práci. Zamestnávatelia taktiež zistili, že tým, že sú zamestnanci doma, majú niečo ušetrené, nakoľko energie, paušálne výdavky sú nižšie a zamestnanecké benefity ako pitný režim či občerstvenie platiť nemusia vôbec.

 

Práve vďaka súčasnému trendu práce z domu je predpoklad, že nájomcovia v komerčných nehnuteľnostiach budú redukovať priestory, prípadne vytvárať kancelárie na rôznych miestach po celom Slovensku. Kancelárie sú teda prázdne a je pravdepodobné, že hoci doposiaľ boli pre investorov veľkým lákadlom, práve pre pandémiu tomu tak už byť nemusí.

 

Trh s kancelárskymi a co-workingovými priestormi stále existuje, no firmy a najmä developeri sa musia neustále prispôsobovať meniacim sa okolnostiam a protipandemickým opatreniam. Spôsob práce z domu, ktorý bol ešte pred pár mesiacmi pre mnohé firmy nepredstaviteľný, je dnes realitou. Táto zmena výrazne zasiahla do života mnohých firiem a preto je uvažovanie o klesaní nájmov na mieste.

 

Investori sa však nevzdávajú nádeje a veria, že súčasná situácia zmení trh s komerčnými nehnuteľnosťami k lepšiemu. Očakávajú, že sa bude klásť dôraz na kvalitu služieb pre nájomcov a ekologickejšie budovy. Niektorí zas vidia budúcnosť kancelárskeho života v nedohľadne, nakoľko v súčasnosti stále mnohé firmy preferujú pre svojich zamestnancov homeoffice.

 

Ako sa situácia bude vyvíjať momentálne nedokážeme predpovedať, no je veľká pravdepodobnosť, že s príchodom vakcíny a následnému očkovaniu sa svet postupne začne dostávať do normálnejšieho stavu. Či však firmy nechajú svojich zamestnancov pracovať z domu aj naďalej, alebo sa vrátia späť do kancelárií, je otázne.

Ľuboš Tóth
Autor: Ľuboš Tóth

 

V realitách som od roku 2002. Aj moje predchádzajúce pracovné aktivity boli spojené s úctou a profesionálnym prístupom ku klientom, nakoľko som pracoval v poisťovníctve. A od roku 2013 sa venujem aj vlastným projektom - výstavbe bungalovov. Naše domy vyhľadávajú hlavne mladé rodiny a rodiny, ktoré chcú vymeniť byt za dom so záhradkou. Ale naša stavebná firma pracuje aj na objednávky. Tak neváhajte zavolať, ak potrebujete rekonštrukciu, prístavbu, alebo hľadáte spoľahlivého obchodného partnera, ktorý Vám postaví dom na kľúč.

Práca realitného makléra ma skutočne baví a snažím sa ju robiť na špičkovej úrovni. K vyššiemu štandardu práce makléra patria video prehliadky, profesionálne fotografie, Home Staging, propagácia na sociálnych sieťach... všetko s jasným cieľom. Predať vašu nehnuteľnosť za čo najvyššiu cenu k vašej plnej spokojnosti.

Keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Je všeobecne známe, že nie je maklér ako maklér. Prosím, prečítajte si moje tipy a články. Verím, že Vám tieto informácie pomôžu v rozhodovaní a že si pre predaj nehnuteľnosti zvolíte tú správnu cestu.

Za každým predajom nehnuteľnosti sa totiž skrýva ľudský príbeh. A to je dôvod, prečo by nikto nemal tak dôležitý životný krok podceňovať. Ani predávajúci, ani maklér.

Záleží mi na odvedení špičkovej práce a na spokojnosti klienta. A dbám na svojom dobrom mene a povesti. Za mňa potom hovoria referencie spokojných klientov.

Ak ste dočítali až sem, máte môj obdiv a ďakujem Vám. Pokiaľ Vás čokoľvek ďalšieho zaujíma, neváhajte ma kontaktovať. Rád sa s Vami stretnem pri káve.

Stiahnite si zadarmo

7 chýb pri predaji nehnuteľnosti

spracovaním osobných údajov